Analityka za pomocą Google Analytisc
Działania marketingowe podejmowane w sieci bez odpowiedniej analityki mogą zostać niezauważone. Niezwykle ważne jest zrozumienie tego, jak na naszej stronie zachowują się użytkownicy. Co daje analityka za pomocą Google Analytisc? Dlaczego warto z niej skorzystać? Czym się cechuje to innowacyjne narzędzie?
Analiza ruchu
Analiza ruchu opiera się na zainstalowaniu kodów śledzących na własnej stronie internetowej. Dzięki temu będziemy wiedzieli, jak często nasza strona jest odwiedzana i jakie ruchy są podejmowane przez internautów. Okazuje się, że skorzystanie z odpowiednich narzędzi pozwoli na skuteczne wdrożenie analizy ruchu, dającej wiele przydatnych informacji. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi, które jest związane z tym tematem, jest Google Analytics.
Google Analytisc
Google Analytisc jest darmowym narzędziem, które jest dostarczane od firmy Google. Daje ono możliwość śledzenia zachowania internautów w oparciu o określone działania. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się model ABC, bazujący na “Pozyskiwaniu, Raportowaniu i Konwersji”. Każde z tych pojęć jest osobną sekcją raportów, które śledzić możemy razem lub osobno. Korzystanie z tych sekcji z pomocą Google Analytisc daje nam możliwość śledzenia strony oraz użytkowników na kilka sposobów. Zauważyć warto, że niezwykle przydatne jest określenie, która z przeglądarek jest najpopularniejsza wśród obiorców lub jaka strona generuje najwięcej przejść na naszą witrynę.
Analiza ruchu na własnej stronie internetowej najczęściej zaczyna się od głównego widoku narzędzia, które określone jest jako domyślne po zalogowaniu się do Google Analytics.